لقمه های میلیونی پارسال از طرف مخاطبان و شرکت کنندگان در مهمونی 10 کیلومتری غدیر به عنوان بهترین شیوه اطعام در عید غدیر شناخته شده اند. لقمه های میلیونی تنها اطعام غدیر است که شما با هر سنی می توانید در آن مشارکت کنید. لقمه های میلیونی می توانند طبف وسیعی از لقمه ها اعم از کباب، جوجه، نون و پنیر و سبزی و … را در بر بگیرند. در این مقاله با هم بررسی می کنیم چرا اطعام غدیر بهتر است لقمه های میلیونی باشد؟

یکی از روش هایی که به شما کمک می کند یک کار را با جدیت و قدرت زیادی انجام دهید، سخت نکردن کار است. لقمه های میلیونی تنها اطعام غدیری است که شما می توانید با هر مواد غذایی که در خانه دارید آنها را آماده کنید و در این سفره میلیونی شریک باشید. امسال میلیون ها لقمه با مشارکت اقشار مختلف مردم در مهمونی 10 کیلومتری غدیر توزیع می شود تا بتوانیم قدمی بزرگ در راستای اطعام های میلیونی غدیر برداریم.

لقمه های میلیونی از کجا شروع شدند؟

لقمه های میلیونی از حدیث امام صادق (علیه السلام) شکل گرفته اند. امام صادق علیه السلام می فرمایند: غذا دادن به یک مومن در روز غدیر ثواب اطعام  یک میلیون پیامبر و شهید و فرد صالح در حرم خداوند را دارد. پس از بررسی احادیث و روایت اطعام در روز عید غدیر، بر آن شدیم تا با راه اندازی شیوه ای آسان از اطعام غدیر امکانی را فراهم کنیم تا مردم با هر امکاناتی که در اختیار دارند در اطعام غدیر شریک شده و گامی هر چند کوچک در میلیونی شدن تعداد اطعام غدیر بردارند.

مزایای لقمه های میلیونی

لقمه های میلیونی به عنوان اطعام غدیر مزایای متنوعی دارند که ما را ترغیب می کنند هر ساله به عنوان اطعام غدیر لقمه های میلیونی را در نظر بگیریم. این مزایا عبارتند از:

  • ساده و آسان بودن درست کردن لقمه های میلیونی
  • امکان تک نفره درست کردن یا تیمی
  • امکان درست کردن لقمه ها در مسجد و بسیج
  • کم هزینه بودن درست کردن لقمه ها به عنوان اطعامی برای غدیر
  • امکان پذیری اطعام غدیر با کمک لقمه های میلیونی برای همه افراد جامعه
  • امکان پرداخت هزینه درست کردن لقمه ها به مجموعه لقمه میلیونی برای اینکه به نیابت از شما لقمه ها درست شوند.

لقمه های مغذی

لقمه‌ها به عنوان واحدی از غذاهای ما روزانه ما، ارزش غذایی بالایی دارند. این ارزش غذایی برای چند دلیل است:

  1. تامین انرژی: لقمه‌ها اغلب شامل کربوهیدرات هستند که منبع اصلی انرژی برای بدن است. انواع مختلفی از کربوهیدرات‌ها از جمله نشاسته و قندها در لقمه‌ها یافت می‌شوند.
  2. تامین پروتئین: پروتئین‌ها برای ساخت و تعمیر بافت‌های بدن ضروری هستند. لقمه‌ها می‌توانند منابع عالی از پروتئین باشند، از جمله گوشت، ماهی، مرغ، لبنیات و حبوبات.
  3. تأمین ویتامین‌ها و مواد معدنی: لقمه‌ها می‌توانند منابع غنی از ویتامین‌ها و مواد معدنی مختلفی مانند ویتامین A، C، D، آهن، کلسیم و فولات باشند که برای حفظ سلامتی بدن لازم است.
  4. پشتیبانی از سلامت معنوی: در فرهنگ‌های مختلف، لقمه‌خوردن به عنوان یک عملیه اجتماعی و معنوی نیز مورد توجه است. به اشتراک گذاشتن غذا و اطعام دیگران می‌تواند احساس انس با دیگران را تقویت کرده و ارتباطات اجتماعی را بهبود بخشد.

به همین دلیل، لقمه‌هایی که متناسب با نیازهای غذایی بدن طراحی شده و از مواد خوب و متنوعی تشکیل شده‌اند، می‌توانند نقش مهمی در حفظ سلامتی و رشد مناسب بدن انسان ایفا کنند.

کلام پایانی

شما هم می توانید در این اطعام میلیونی غدیر سهمی داشته باشید. کافی است همت کنید.